F3D säänöissä muutoksia

F3D säännöissä on lyhyesti suomennettuna muutettu seuraavia kohtia:

– Potkurin on pyörittävä kiertokammen nopeudella (estetään vaihteistojen käyttö)

– Imuaukon koko maksimissaan 114mm^2

– Vastaanottimessa pakko olla fail-safe tila jossa kaasu menee pois päältä. Eli jos radiosignaali katoaa, moottori sammuu.

– Maksimi kärkiväli 1800mm

– Pylonin materiaaliin ja harjoituksiin liittyviä juttuja

– Turvallisuustarkastus lennokille (työntotangot, asennukset, ruuvien kiinnitys, vastarin ja akun vaimennus, minimissään 500mAh vastaanottimen akkupaketin koko, tarpeeksi vahvat servot, koneessa ei saa olla halkeamia tai muita heikkenemiä rakenteessa, jne)

– Kypäräpakko harjoituksissa ja kilpailuissa

– Maksimissaan 3 konetta / heat

– Alkoholin nauttiminen kielletty harjoitusten ja kisojen aikana (Ranskassa monet pilotit otti ruuan kanssa oluen)

– Minimilentokorkeus: on lennettävä pylon-tolppien yläpuolella poislukien 1. tolppa jonka saa alittaa lähdön yhteydessä. Jos lentää tolpan korkeuden alapuolella, se lasketaan katkoksi. Tällä pyritään siihen ettei tolppiin osuttaisi. Keskustelun aloitti Ranskan 2005 MM-kisoissa suoraan tolppaan osunut kone joka on aika kummallista ettei tätä ole aikaisemmin mietitty..

Lähde: Minutes, CIAM March 2006 Plenary Meeting

Pylonrata

Comments are closed.